هفته پیش بود که بیمه البرز محصول جدیدی دیگر به نام «بلوط» را روانه بازار کرد. رویکردی که می تواند با تحریک طرف تقاضا انگیزه خرید را برای متقاضیان بیمه ای افزایش دهد و ریسک های اقتصادی را در کشور با کاهش رو به رو سازد. هرچند که هنوز پیش بینی برای آینده این خدمت زود است اما به نظر می رسد که این نیز مانند محصول شوکا می تواند به تحرکات جدید در صنعت بیمه کشور منجر شود.
حدودا 8 ماه پیش بود که بیمه البرز با رونمایی از محصول «شوکا» بازار محصولات بیمه ای کشور را با تنوعی در محصول تحت تاثیر قرارداد . ظاهرا این محصول برای سایر رقبا نیز از جذابیت قابل توجهی برخوردار بوده تا جایی که اخیرا یکی از شرکت های تخصصی در حوزه بیمه زندگی نیز از آن ایده گرفته است. هرچند که انتظار می رفت ایده محصولات متنوع در حوزه بیمه های زندگی از سمت شرکت های تخصصی به سمت شرکت های جنرال جاری شود.
حالا در صورت رونمایی از طرح جدید بیمه البرز، این سومین محصولی است که در سال جدید و با روی کارآمدن موسی رضایی از آن رونمایی خواهد شد.
اگر رفتارهای تجاری اخیر بیمه البرز را در حوزه مدیریت محصول را از منظر بازارشناسی و بازارداری مورد بررسی قراردهیم، راهبرد ماتریس بوستون به روشنی در آن قابل مشاهده است.
در ابتدای سال جاری بیمه البرز با رونمایی از شوکا «علامت سوالی» جدید در صنعت بیمه تعریف کرد اما آمارها نشان می دهد که «شوکا» از محدوده «علامت سوال» در ماتریس بوستون در حال جا به جایی است و احتمالا «ستاره» خواهد شد.
آمارهای بیمه البرز نشان می دهد که میزان فروش بیمه های زندگی اندوخته دار از 133 میلیارد تومان در 6 ماهه 1401 به 976 میلیارد تومان در 6 ماهه امسال رسیده است که این رقم نسبت به 6 ماهه سال قبل بالغ بر 733 درصد رشد را نشان می دهد.
این در حالی است که موسی رضایی اخیرا اعلام کرد که میزان فروش شوکا تا آبان ماه سال جاری به 1522 میلیارد تومان رسیده است، به عبارت دیگر میزان فروش شوکا بالغ بر 1100 درصد رشد را تجربه کرده است. این در حالی است که میزان فروش بیمه های زندگی اندوخته دار بیمه البرز در 12 ماهه 1401 نیز 291 میلیارد تومان گزارش شده است.
رضایی اخیرا در گردهمایی سراسری مدیران و روسای شعب این شرکت اعلام کرده است؛ خوشبختانه با تلاش شعب و نمایندگان طی شش ماه سال جاری سهم بیمه های زندگی در پورتفوی بیمه البرز به 15 درصد افزایش یافت که امید است تا پایان سال جاری این سهم به 20 درصد افزایش یابد و با کسب رتبه اول فروش بیمه های زندگی در صنعت بیمه کشور به موفقیت ها و برتری های بیمه البرز افزوده شود.
آمار فروش بیمه البرز
فروش حق بیمه در بیمه البرز در 6 ماهه ابتدای امسال به بیش از 8900 میلیارد تومان رسیده. این رقم در مدت مشابه سال قبل 4100 میلیارد تومان بوده است.
افزایش فروش بیمه های زندگی شوکا سبب شده که ذخایر ریاضی بیمه البرز از رشد 80 درصدی برخوردار شود و به رقم 1700 میلیارد تومان در 6 ماهه امسال برسد.
تزریق این منابع پایدار به بازارهای سرمایه گذاری کشور مسلما سبب ایجاد ارزش افزوده و به عنوان اهرم قوی برای تامین سرمایه می تواند پیشرانه قوی برای توسعه اقتصاد باشد.