نگاهی بر عملکرد معاونت توسعه و پشتیبانی بیمه البرز در شش ماهه اول سال 1402

تکامل منابع انسانی در طول قرن 18 میلادی و از اروپا آغاز شد. این تکامل از ایده اصلی چارلز وابیج و رابرت اوون در مورد انقلاب صنعتی شکل گرفت و مفهوم آن توجه ویژه به سرمایه های انسانی به عنوان رکن اصلی پیشبرد و استمرار موفقیت سازمان ها و شرکت ها می باشد.

بیمه شخص ثالث با تخفیف

در واقع امروزه مدیریت منابع انسانی HRM تاثیر مثبتی از دپارتمان منابع انسانی در بین کارمندان ارائه می دهد و وفاداری و اعتماد را در کارکنان تقویت و آن ها را تشویق می کند تا با بالاترین توان خود به فعالیت بپردازند.

به طور خلاصه مدیریت منابع انسانی بر 7 اصل مهم تکیه دارد:

  •  استخدام و انتخاب
  • مدیریت عملکرد
  • یادگیری و توسعه
  • برنامه ریزی جانشینی
  • پاداش و مزایا
  • سیستم اطلاعاتی منابع انسانی
  • و تجزیه و تحلیل داده های منابع انسانی

از مهم ترین اهداف استراتژیک در شرکت های بیمه در کنار توسعه خدمات بیمه ای و گسترش شبکه فروش حمایت از حقوق کارکنان در تنظیم روابط اجتماعی و امنیت مشاغل می باشد. چرا که این نیروی انسانی است که به عنوان سرمایه اجتماعی یک شرکت بیمه ای تولید ثروت می کند و نه ماشین آلات

حال با این تفاسیر نباید از اهمیت این حوزه و آثار آن در رشد، بالندگی و پویایی مجموعه عظیمی همچون بیمه البرز به عنوان یکی از توانگرترین شرکت ها در صنعت بیمه غافل شد.

ما براساس تغییراتی که در رویکرد و روش های مدیریتی و سیاست های مدیران ارشد شرکت بیمه البرز که در ازای 1402 صورت گرفت معاونت توسعه و پشتیبانی پیرو این اهداف به دنبال جذب استعدادها، افزایش انگیزه و در نتیجه نگهداشت نیروهای با تجربه و کارآمد خود برآمد و تمام تلاش جدیت خود را جهت جلب رضایت پرسنل و همچنین پیشبرد اهداف استراتژی تعیین شده توسط مدیر عامل محترم و هیئت مدیره قرار داده است.

در حوزه جذب و استخدام به منظور انتقال تجربه و جانشین پروری در کنار بهره مندی از کارکنان با تجربه رابطه استخدامی 46 نفر از همکاران بیمه البرز به مدت معین تغییر یافت که البته این فرآیند همچنان ادامه دارد.

در حوزه کارگزینی، صدور احکام و ارتقای گروه و رتبه بندی برای 189 نفر از کارکنان پذیرش مدرک تحصیلی 32 نفر و سوابق خارجه از سازمان 103 از نفر همکاران انجام شد.

در این میان بهبود سطح درآمد کارکنان بازنگری در نظام فوق العاده جذب و فوق العاده ویژه همکاران که با تاکید مدیر عامل محترم در دستور کار قرار گرفت، عملیاتی شد.

در اداره امور رفاهی کارکنان بیمه البرز به منظور پاسخگویی به نیازهای معیشتی و رفاهی کارکنان، اقداماتی همچون اعطای وام و تسهیلات مالی، آموزش و مشاوره های بهداشت و سلامت و بسترسازی برای اوقات فراغت با تدارک امکانات سفر و البرز سرا، فضاسازی محیط کار، امکانات بیمه مکمل و پوشش خدمات درمانی و ارائه تسهیلات رفاهی و بن کارت اجرایی شد.

عملکرد فوق العاده بیمه البرز در سال 1402

مدیریت ساختمان بیمه البرز

در حوزه مدیریت ساختمان بر اساس دستور مدیرعامل و هیئت مدیره محترم، مبنی بر سرعت بخشیدن به پروژه های در حال احداث و خرید املاک جدید و احیا و مرمت ابنیه های متعلق به شرکت بیمه البرز، مدیریت ساختمان برنامه های خود را بر اساس اولویت قرار داد اتمام پروژه ها و بهره برداری در کوتاه ترین زمان ممکن قرار داده است.

از جمله آن ها ابر پروژه مجتمع بزرگ ساختمانی کلانتری در مساحتی به وسعت بیش از 16 هزار متر مربع، پروژه اداری و تجاری میکاییل رشت در مساحتی بیش از 10 هزار متر مربع، پروژه نگین اهواز، بندر امام و پروژه زاینده رود اصفهان است.

از دیگر برنامه های این مدیریت می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • خرید املاک جدید
  • شناسایی بیش از 50 ملک و ارزیابی برای جایگزینی شعب تهران
  • تکمیل و به بهره داری رساندن البرز سراهای اصفهان، تبریز و آمل
  • توسعه البرزسراهای جدید در شهرهای زنجان، اردبیل، ساری، تنکابن و کاشان
  • ساماندهی تابلوها و تامین برق اضطراری
  • هماهنگی با کلیه شعب با هدف رفع مشکلات ساختمانی و تاسیسات آنها

از جمله اقداات انجام شده در این مدیریت می باشد.

یکی دیگر از مدیریت های زیر مجموعه معاونت توسعه و پشتیبانی مدیریت پشتیبانی است. در این مدیریت نیز در راستای پیاده سازی برنامه های راهبردی و عملیاتی مدیریت ارشد شرکت و هیئت مدیره محترم اقدامات مهمی در دستور کار قرار گرفت.

از جمله آنها میتوان بهینه سازی و نوسازی و تجهیز البرزسراها اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا