استعلام و خرید بیمه بدنه

بیمه بدنه با تخفیف
خرید بیمه بدنه
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
کدام پوشش ها را می خواهید؟

بیمه بدنه خودرو، یک بیمه ی اختیاری که خسارت‌های وارد شده به خودرو را پوشش می‌دهد. اما افزایش خسارت، سرقت و افزایش قیمت خودرو باعث شده این بیمه بیشتر از گذشته خریداری شود. بدنه، در صورت وقوع حادثه، از پرداخت هزینه‌های تعمیر یا تعویض بدنه خودرو، جلوگیری می‌کند. برای خرید بیمه بدنه باید به نوع پوشش ها و قیمت روز خودرو دقت نمایید زیرا همین فاکتورها، عوامل تعیین کننده در نرخ حق بیمه شما هستند.

بیمه شخص ثالث با تخفیف

در ادامه با ما همراه باشید تا از این پس یک بیمه نامه بدنه قوی و با قیمت مناسب خریداری کنید.

استعلام بیمه بدنه خودرو+هدیه نمایندگی خاکی

برا اطلاع از قیمت کافیست فرم بالا را تکمیل نمایید. به علاوه نمایندگی خاکی در طرح کمپین نوروزی خود برای تمامی مشتریان تا 80 درصد تخفیف بیمه بدنه در نظر گرفته است. با این تخفیف با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت خدمات بیمه البرز خودرو خود را بیمه بدنه کنید و از سفرهای خود لذت ببرید.

تعهدات اصلی بیمه بدنه خودرو

پوشش سرقت کلی: یکی از مهم ترین دلیل خرید این بیمه نامه، پوشش سرقت است. پرداخت خسارت سرقت خودرو از تعهدات اصلی بیمه بدنه است.

پوشش آتش‌سوزی و انفجار: اگر در اثر آتش سوزی و انفجار خودروی شما از بین رفت، نگران نباشید شرکت تعهد دارد خسارت شما را پرداخت کند. حتی اگر پوشش های اضافی را خریدری نکرده باشید.

پوشش خسارت: بیشتر افراد بیمه بدنه را فقط برای همین پوشش می شناسند. درست است زمانی که خودرو شما در حادثه ای خسارت دیده و مقصر باشید، بیمه نامه بدنه خیالتان را راحت می کند.

خرید بیمه بدنه

تعهدات اضافی بیمه بدنه خودرو

پوشش شکست شیشه: اگر قصد خرید دارید و بیشتر اوقات خودرو شما داخل پارکینگ نمی باشد، از این گزینه استفاده کنید. شکست شیشه از تعهدات اضافی بدنه است که با پرداخت حق بیمه بیشتر می توانید از پرداخت خسارت آن بهره مند شوید.

پوشش حوادث طبیعی: اگر زیاد با خوردو شخص به سفر می روید و دائما در جاده ها هستید، از این پوشش نگذرید. حوادث طبیعی، خسارت افتادن سنگ، ریزش کوه، سیل، زلزله و درخت را پوشش می دهد.

پوشش نوسانات قیمت: یک از مهم ترین پوشش ها است. درست است که قیمت این پوشش کمی نسبت به بقیه بالاتر است اما در شرایط فعلی کشور و افزایش قیمت خودرو در مدت کم، می تواند خسارت کامل شما را از بیمه بگیرد. نوسان قیمت به این معنی است که هر زمان خودرو شما در طول 1 سال افزایش قیمت داشته باشد، خسارات خود را به قیمت روز دریافت خواهید کرد.

همان طور که می دانید قیمت بیمه بدنه به ارزش روز خودرو بستگی دارد. شرکت بیمه در زمان خسارت به اندازه همان مبلغ ذکر شده در بیمه نامه خسارت پرداخت می کند.

نکات نوسان قیمت

“فرض کنید قیمت یک خودرو در آذر ماه 1402 معادل 700 میلیون تومان بوده است. و در همین ماه صاحب خودرو اقدام به خرید بیمه بدنه کرده و ارزش خودرو 700 میلیون تومان ثبت شده است. در فروردین ماه 1403 و با شروع سال جدید، همین خودرو افزایش قیمت داشته و به 850 میلیون تومان رسیده باشد.

در حالی که هنوز یک سال بیمه بدنه این خودرو جاری و معتبر است (بیمه نامه ها 1 ساله هستند) اما از این تاریخ به بعد اگر به خودرو خسارت وارد شود، شرکت بیمه به اندازه 700 میلیون ارزش خودرو خسارت پرداخت می کند و نه 850 میلیون”

به همین دلیل، ما برای خودروهایی که بیشتر در معرض افزایش قیمت هستند، خرید پوشش نوسان قیمت را پیشنهاد می کنیم که یک بیمه نامه قوی داشته باشند که در زمان خسارت مجبور به پرداخت از جیب نشوند. بسیاری از مردم به دلیل عدم آگاهی از قوانین بیمه، بیمه نامه های بی ارزش و بدون پوشش می خرند که فقط صرفا یک کاغذ است نه بیمه نامه.

در واقع با خرید بیمه نامه های بی ارزش هم حق بیمه پرداخت می کنید و هم در زمان خسارت از جیب پرداخت می کنید. به دلیل همین عدم آگاهی برخی مردم از شرکت های بیمه خسارت کامل نمی گیرند و به بیمه اعتماد ندارند.

نمایندگی هایی که علم و دانش کافی در زمینه های مختلف بیمه داشته باشند، قبل از صدور هر بیمه نامه ای شما را آگاه کرده و مشاوره رایگان می دهند تا مناسب ترین بیمه نامه ای شما صادر شود. در همه رشته بیمه ها (ثالث، بدنه، آتش سوزی و…) شرایط اقساطی برای مشتریان امکان پذیر است تا بتوانند از بهترین خدمات بیمه استفاده کنند.

توضیحات پوشش های اضافی

پوشش پاشش مواد شیمیایی: اگر محل زندگی یا کار شما به نوعی با رنگ و مواد شیمیایی درگیر است، از این پوشش استفاده کنید. این پوشش علاوه بر مواد شیمیایی، متعهد است خسارت های وارد به خودرو در اثر پاشیدن اسید، رنگ و دیگر مواد شیمیایی را پرداخت کند.

سرقت درجا قطعات فابریک و درخواستی: شما اگر بخواهید می توانید هر قسمت جزیی از خودرو را نیز بیمه کنید. مثلا برخی ضبط و سیستم صوتی خودرو را تحت پوشش قرار می دهند. این قطعات به دو نوع فابریک و غیر فابریک تقسیم میشه که هر دو نوع را می توانید در بیمه نامه ذکر کنید.  

خرید بیمه بدنه

 

سامانه یاقوت البرز

این سامانه، یک اپلیکیشن همه کاره است. ثبت و اعلام خسارات در بیمه ها توسط یاقوت به صورت کاملا آنلاین انجام می گیرد. به تازگی بیمه البرز، ثبت خسارت بیمه بدنه را نیز در این اپ جای داده و خسارت دیدگان به راحتی می توانند تصاویر و مدارک خواسته شده در سامانه یاقوت را بارگذاری کنند. مزیت مهم این روش صرفه جویی در زمان و هزینه است. با تماشای ویدیو زیر می توانید طریقه ثبت خسارات را آموزش ببینید:

 
برای دانلود سامانه یاقوت البرز کلیک کنید

محاسبه حق بیمه بدنه خودرو

بر اساس عوامل مختلفی محاسبه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع خودرو: حق بیمه بدنه خودرو برای خودروهای مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال، حق بیمه بدنه برای خودروهای لوکس، بیشتر از خودروهای معمولی است. همان طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، ارزش خودرو عامل تعیین کننده نرخ حق بیمه بدنه است. هر چه خودرو گران تر حق بیمه بیشتر.

  • سال ساخت خودرو: قیمت، برای خودروهای قدیمی‌تر، بیشتر است. زیرا استهلاک بالا و کارکرد آن در طی سالیان زیاد باعث افزایش ریسک کمیاب و گران بودن قطعات در زمان خسارت می شود.

  • تخفیفات خودرو: در همه بیمه نامه ها تخفیف عدم خسارت وجود دارد.منتها برخی شرایط دارند. اما در بیمه های ثالث و بدنه این امکان وجود دارد که اگر هر شرکتی به شرکت دیگری منتقل کنید، تخفیف عدم خسارت شما هم قابل انتقاله. این تخفیفات تاثیر زیادی بر کاهش نرخ حق بیمه دارد.

نکته:بیمه نامه بدنه هم مانند شخص ثالث شامل تخفیف عدم خسارت می شود. به این معنی که اگر شما بیمه نامه بدنه داشته باشید و در یک سال خسارت نگرفته باشید، شامل تخفیف عدم خسارت خواهید شد. همان طور که می دانید تخفیفات شخص ثالث هر سال 5% بوده اما بدنه متفاوت است وهر سال نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.

بنابراین، توجه به رانندگی و عدم خسارت می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش نرخ حق بیمه شما بگذارد.

نحوه خرید بیمه بدنه خودرو

برای خرید می‌توانید به یکی از نمایندگی‌های بیمه مراجعه کنید. اگر تمدید با شرکت قبلی خود هستید می بایست اصل بیمه نامه بدنه به همراه فرم پیشنهاد که داخل نمایندگی تکمیل می کنید، در دست داشته باشید.

اما اگر قصد دارید شرکت بیمه خودرو را تغییر دهید، نیاز است یک برگه با عنوان “عدم خسارت” از نمایندگی و یا شعبه قبلی خود در دست داشته و به همراه مدارک زیر به نمایندگی جدید مراجعه نمایید.

  • کارت خودرو

  • کارت ملی

  • گواهینامه رانندگی

  • بیمه نامه بدنه قبلی

نکته: اگر برای اولین بار می خواهید این بیمه را خریداری کنید تنها با خودرویی که می خواهید برای آن بیمه اخذ کنید به همراه مدارک زیر به نمایندگی بیمه مراجعه کنید.

  • کارت ملی

  • کارت خودرو

  • گواهینامه رانندگی

کارشناس از قسمت های مختلف خودرو شما عکس گرفته و پس از بررسی مدارک، صادر میشه.

برخی نمایندگی ها کارشناس بازدید را به آدرس شما می فرستند و نیازی به مراجعه ی شما نمی باشد. در نمایندگی خاکی این کار به صورت رایگان در شهر تهران انجام می پذیرد.

اهمیت بیمه بدنه خودرو

اهمیت این بیمه نامه در سال های اخیر به قدری افزایش یافته که از هر 100 نفر، 90 نفر همزمان این بیمه را نیز خریداری می کنند. در صورت عدم خرید این بیمه، در صورت وقوع حوادث مختلف، بیمه‌گذار(مشتری) ملزم به پرداخت هزینه‌های تعمیر یا تعویض بدنه خودرو می شود. این امر می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای او به همراه داشته باشد.

بنابراین، خرید بیمه بدنه یک اقدام ضروری برای دارندگان خودروها است

پیمایش به بالا